Обласний семінар завідувачів (директорів), методистів методичних кабінетів (центрів)

05 березня 2018 рокуна базі комунального закладу «Петрівське навчально-виховне об’єднання «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія» Петрівської районної ради відбувся обласний семінар завідувачів (директорів), методистів методичних кабінетів (центрів) органів управління освітою райдержадміністрацій, міських рад, об’єднаних територіальних громад з проблеми «Переформатування діяльності методичних служб в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа»».

Тема реформування методичних служб не нова, але час вимагає повертатися до неї знов і знов. В освітянських колах триває гостра дискусія щодо майбутнього районних науково-методичних центрів (РНМЦ) і методичних служб усіх рівнів. Пропозиції лунають різні – від «модернізувати» до «ліквідувати». Яка ж ситуація з методичними кабінетами на місцях? Як сьогодні працюють у районах методичні кабінети (центри)? Які функції виконують? Чи відповідає їхня робота потребам сучасної школи? Чи знаходять вони своє місце в новій системі координат, котру диктує децентралізація? З якими проблемами стикаються? Як реагують на виклики?

Сьогодення вимагає докорінної перебудови методичної служби, яка повинна дослуховуватися до потреб і запитів педагогічної спільноти району чи міста щодо змісту та форми методичної допомоги. Організовуючи методичний супровід методист повинен бути максимально інформованим, обізнаним в сучасних питаннях педагогіки, методики та дидактики, повинен бути фасилітатором,а не ментором, який роздає методички на усі випадки життя. Сучасний методист повинен не говорити «роби так», а підказати або запропонувати, що можна було б запозичити із того чи іншого досвіду, що можна запровадити із інновацій у свою діяльність. Тобто, методист повинен стати порадником та консультантом.

Мета семінару:дати відповіді на озвучені вище запитання, окреслити основні напрями діяльності методичних служб в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа».

Розпочався семінар із презентації досвіду роботи районного методичного кабінету комунальної установи «Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти», у ході якого розкрилися проблеми переформатування діяльності методичного кабінету в умовах реалізації Концепції "Нова українська школа"», нових умов розвитку освіти, педагогічної майстерності, творчої ініціативи, удосконалення форм і методів підвищення кваліфікації педагога. Як методисти методичного кабінету спрямовують свою діяльність на пошук ефективних шляхів удосконалення професійної компетентності педагогів та впевнено ведуть їх до мети: від алмазу творчості до діаманту успіху.

Із вступним словом до учасників семінару звернулись:

Половенко О.В.,завідувач обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб комунального закладу «Кіровоградський обласний інститутпіслядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», яка зазначила що процес модернізації освіти стимулює пошук нових підходів до методичної діяльності, до створення нових умов для підвищення ефективності методичної роботи у сучасних умовах. А методична служба покликана йти попереду в обґрунтуванні і виборі шляхів оновлення цих завдань, у прискореніі нарощенні духовного потенціалу вчителів, у збагаченні їх досвідом і технологіями сучасного виховання і навчання.Яка ж роль методиста? І хто такий цей методист? Здавалось би, що такого незрозумілого є в понятті "методист". Саме слово промовляє за себе. Методист – фахівець з методики. А його роль, напевно, що головна, бо методист це менеджер, фасилітатор, зірка, експерт – який зрозуміє, надасть пораду, навчить, який самовіддано розчиняється в педагогові, бачить перспективу його розвитку.

Гавриленко Н.А.,начальник відділу освіти Петрівської райдержадміністрації окреслила від чого залежить якість освіти в навчальних закладах. зазначила, що усучасних умовах реформування шкільної освіти радикально змінюється статус педагога, його освітні функції.Відповідно міняються й вимоги до його професійно- педагогічної компетентності. Наразі постала потреба вдосконалення рівня професіоналізму. Якість і результати навчально - виховного процесу залежить передусім від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.

Професійне зростання педагога - гарантія успіху діяльності з підвищення ефективності навчального процесу. Головне завданняметодиста - створити всі умови для розвитку професійної компетентності педагога.В таких умовах методист має бути іфасилітатором, і коучем, і тьютором, бути весь час попереду.

Москалець Г.Л.,директор комунальної установи «Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти», презентував сучасний освітній простір Петрівщини, зробивши акцент на методичний супровід підготовки педагогів до «Нової української школи».

Під час педагогічного полілогу «Яким має бути методичний кабінет XXІ століття?» (Ошега З.С.,завідувач районного методичного кабінету) учасники семінару визначили основне завдання методичних служб: навчати, формувати та виявляти професійного педагога шляхом створення оптимальних умов, що будуть сприяти фаховому та творчому розкриттю педагога, сприяти постійному підвищенню педагогічної майстерності та втілювати у освітній процес сучасні технології навчання і виховання.

Зазначили, що основна мета діяльності методиста: дати поштовх до самоосвіти, самовдосконалення та самореалізації, допомогти вчителю розкрити свої таланти, надати йому кваліфікаційну допомогу як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності у підвищенні результативності його педагогічної праці.

У сучасних умовах модернізації національної освіти значну роль відіграє система методичної роботи, головною метою якої є не лише надання методичної допомоги педагогічним кадрам у розвитку їх професійної майстерності, але і активізація творчого потенціалу кожного педагога.

Це підтвердили і під час проведення творчих майстерень методисти комунальної установи «Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти»:

Лубенець Г.І. з проблеми «Сучасні технології навчання вчителя початкової школи в умовах упровадження Концепції «Нова українська школа» (заняття з елементами тренінгу);

Мовчан Л.І. з проблеми «Педагогіка партнерства учасників освітнього процесу в умовах запровадження інклюзивного навчання» (фрагмент заняття «Фішбоун»).

Особлива увага під час семінару була звернута на розвиток інноваційно – освітнього простору вчителя в умовах запровадження Концепції «Нова українська школа».

Відбулась авторська презентація навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти («Математика. 1 клас. Частина 2» та «Навчання грамоти. Я досліджую світ. 1 клас. Частина 2»). Майстер-клас провела Логачевська С.П., Заслужений вчитель України, учитель початкових класів Балахівської ЗШ І-ІІ ступенів Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів, кандидат педагогічних наук.

Сучасний інструментарій педагога презентували:

§ Шарова Н.Я., учитель зарубіжної літератури Петрівської ЗШ І-ІІІ ст., «Сторітеллінг, скрапбукінг, мастрід…»;

§ Катрук І.М., учитель української мови Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ст., «Мережеві технології у підготовці учнів до ЗНО»;

§ Осипова О.А., учитель англійської мови Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ст., «Додатки Google у професійній діяльності вчителя англійської мови».

Відомо, що будь-яка реформа починається з управління. Тож в центрі уваги були питання підвищення управлінської компетентності керівників закладів освіти.

Для вдосконалення професійної майстерності педагогів та керівників закладів освіти у районі впроваджуються різні форми методичної роботи, які показали свою практичність та дієвість.

Отримані знання, досвід, запозичений у колег, допомагають керівникам здійснювати кваліфікований супровід та керівництво освітнім процесом Нової української школи.

Блок «Менеджер освіти в умовах розбудови Нової української школи. Який він?» включав творчі лабораторії:

 «Вітер змін в освіті і особистість управлінця» (Позивай О.А., завідувач Чечеліївської ЗШ І-ІІІ ступенів, філії Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів);

 «Освітній будівельний майданчик «Нова українська школа»: від теорії до практики» (Пустовойтенко Р.М., заступник директора з навчально- виховної роботи Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів);

 «Компетентний класний керівник сучасному учню» (Капінус Т.Г., заступник директора з виховної роботи Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів).

У ході занять розглянуті питання: інноваційні підходи в управлінні закладом освіти, оновлення освітнього процесу щодо вимог Закону України «Про освіту» та Концепції Нової української школи, стратегічне планування діяльності закладу освіти, інноваційні підходи до організації науково-методичної роботи в опорному закладі та філіях, вивчення документів за допомогою онлайн - ресурсів, основні освітні концепції, ІКТ-тренди в освіті, використання сучасних ІКТ у професійній діяльності менеджера освіти тощо.

З матеріалами заходу можна ознайомитись на блозі«Обласний семінар завідувачів методичних кабінетів»

Програма семінару

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.